[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: کسب رتبه نشریه برجسته
..
موسسه تحقیقات شیلات ایران

AWT IMAGE

..
پایگاه‌های نمایه کننده
بانک نشریات کشور (مگیران) 
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)
پایگاه اطلاعات جهاد دانشگاهی (SID)
سیویلیکا



 logo
https://www.stomaeduj.com/wp-content/uploads/2019/12/publons.png
Cabi
scholar.google





..
Journal DOI

AWT IMAGE
10.18869/acadpub.isfj

..
:: دوره 26، شماره 3 - ( 6-1396 ) ::
جلد 26 شماره 3 صفحات 127-119 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مولفه های موثر بر مصرف ماهی تازه در ایران
سامان ضیایی1 ، خدیجه ثمره هاشمی1 ، سید امجد ثمره هاشمی2
1- دانشگاه زابل
2- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (4745 مشاهده)

 

تحقیق حاضر عوامل موثر بر مصرف ماهی تازه در ایران را بررسی نموده است. اطلاعات مورد استفاده، شامل داده­های هزینه و درآمد 38252 خانوار شهری و روستایی می­باشد که در سال 1394 توسط مرکز آمار ایران جمع­آوری شده است. با توجه به ماهیت داده­ها، ابتدا از بین مدل­های توبیت، هکمن و دابل هاردل براساس آزمون­های نسبت راستنمایی و وونگ همچنین علامت ضرایب و معناداری آن­ها، مدل دابل هاردل به عنوان مدل مناسب انتخاب گردید. نتایج نشان داد متغیرهای سن و تحصیلات سرپرست، وضعیت درآمدی و جنسیت سرپرست، منطقه زندگی و نزدیکی به دریا تاثیر مثبت و معناداری در مشارکت (تصمیم به مصرف ماهی تازه) دارد و سن سرپرست، تحصیلات سرپرست و همسر، بعد خانوار، درآمد ماهانه خانوار و شاخص قیمت گوشت قرمز و مرغ تاثیر مثبت و قیمت ماهی تاثیر منفی و معناداری بر میزان مصرف ماهی دارد. از اینرو افزایش آگاهی و گسترش مراکز دسترسی می­تواند در افزایش مصرف موثر باشد

واژه‌های کلیدی: ماهی تازه، مدل دابل هاردل، مصرف، ایران
متن کامل [PDF 742 kb]   (1811 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد شيلاتي
دریافت: 1395/10/9 | پذیرش: 1396/8/6 | انتشار: 1396/8/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ziaee S, Samare Hashemi K, Samare Hashemi S A. Investigation of factors affecting fresh fish consumption in Iran. isfj 2017; 26 (3) :119-127
URL: http://isfj.ir/article-1-1730-fa.html

ضیایی سامان، ثمره هاشمی خدیجه، ثمره هاشمی سید امجد. بررسی مولفه های موثر بر مصرف ماهی تازه در ایران. مجله علمي شيلات ايران. 1396; 26 (3) :119-127

URL: http://isfj.ir/article-1-1730-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 26، شماره 3 - ( 6-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها

با کسب مجوز از دفتر کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیات و فنآوری مجله علمی شیلات بصورت آنلاین می باشد و تعداد محدودی هم به چاپ می رساند. شماره شاپای جدید آن ISSN:2322-5998 است

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4710