1- دانشگاه الزهرا 2- دانشگاه آزاد اسلامی قم 3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
چکیده: (3473 مشاهده)
این پژوهش به منظور بررسی عملکرد صادرات خاویار ایران و شناسایی عوامل اثرگذار بر آن انجام شده است. بدین منظور، این پژوهش به بررسی تاثیر متغیرهای توانایی مدیریت راهبردی پایداری، میزان گرایش به بازار صادرات و انعطافپذیری صادراتی با در نظر گرفتن تفاوتهای محیطی بین بازار داخلی و بازار هدف خارجی بر عملکرد صادراتی خاویار ایران پرداخته است. مطالعه حاضر به لحاظ هدف، از نوع پژوهشهای کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، از نوع پژوهشهای توصیفی - پیمایشی بوده و جامعه آماری مطالعه حاضر شامل کلیه مدیران شرکتهای صادرکننده خاویار در سطح کشور میباشد.آلفای کرونباخ 9/0 بدستآمد که نشاندهنده مناسب بودن پایایی پرسشنامه است. ارتباط بین متغیرهای پژوهش از طریق تحلیل مسیر در نرمافزار لیزرل نسخه 8.8 مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه تحلیل حاکی از آن است که مدیریت راهبردی پایداری، بیشترین تأثیر را بر عملکرد صادرات خاویار ایران داشته است. پس از آن بترتیب متغیرهای انعطافپذیری صادرات و رفتار گرایش به بازار صادراتی و نهایتاً پویایی بازار بر عملکرد صادرات تأثیر مثبت و معنیدار دارند.
Shahabadi A, Jafari M, Ememi F. The Impact of Strategic Sustainability Management and Export Environment on the Export Performance of Caviar. isfj 2019; 28 (2) :85-93 URL: http://isfj.ir/article-1-2142-fa.html
شاه آبادی ابوالفضل، جعفری مهدی، امامی فاطمه. تأثیر مدیریت راهبردی پایداری و محیط صادرات بر عملکرد صادرات خاویار ایران. مجله علمي شيلات ايران. 1398; 28 (2) :85-93
با کسب مجوز از دفتر کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیات و فنآوری مجله علمی شیلات بصورت آنلاین می باشد و تعداد محدودی هم به چاپ می رساند. شماره شاپای جدید آن ISSN:2322-5998 است