[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: کسب رتبه نشریه برجسته
..
موسسه تحقیقات شیلات ایران

AWT IMAGE

..
پایگاه‌های نمایه کننده
بانک نشریات کشور (مگیران) 
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)
پایگاه اطلاعات جهاد دانشگاهی (SID)
سیویلیکا



 logo
https://www.stomaeduj.com/wp-content/uploads/2019/12/publons.png
Cabi
scholar.google





..
Journal DOI

AWT IMAGE
10.18869/acadpub.isfj

..
:: دوره 29، شماره 1 - ( 1-1399 ) ::
جلد 29 شماره 1 صفحات 25-13 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و رتبه‌‌بندی عوامل موثر بر صادرات محصولات شیلاتی ایران
افشین عادلی* 1، هنگامه بایی1 ، مهدی پندار2
1- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (3562 مشاهده)
به منظور بهر‌‌ه‌‌مندی بیشتر از پتانسیل‌‌های صادرات غیرنفتی کشور، عوامل موثر بر صادرات محصولات شیلاتی با جستجو در منابع کتابخانه‌‌ای و همچنین مصاحبه با صاحب‌‌نظران شناسایی شدند. پس از طراحی پرسشنامه، روایی آن از طریق صادرکننده‌‌ها و صاحب‌‌نظران تایید شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی از پرسشنامه تکمیل شده توسط 35 نمونه آماری با استفاده از تکنیک رتبه‌‌بندی گرت صورت گرفت. طبق نتایج بدست آمده مهم‌‌ترین عوامل موثر بر صادرات آبزیان، به ترتیب شامل بهبود روابط تجاری بین‌‌المللی، اصلاح قوانین و مقررات داخلی گمرک، کاهش قیمت تمام شده و تورم، افزایش سطح استانداردهای تولید و فرآوری، امکان جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی، رعایت مقررات و استاندارد‌‌های کیفی و بهداشتی مقصد، حضور موثر و تبلیغات ویژه در بازارهای جهانی، شناسایی و ارایه اطلاعات بازارهای هدف صادراتی و حمایت و نظارت دولت بودند. بنابراین دولت با حمایت موثر و روشن خود از بخش صادرات آبزیان می‌‌تواند ضمن جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی، باعث بهبود روابط بین‌‌المللی، کاهش تورم و قیمت تمام شده گردد و زمینه اصلاح قوانین و مقررات گمرکی، شناخت کافی و حضور در بازارهای صادراتی و مقررات آن را برای بهبود و افزایش صادرات فراهم کند.
واژه‌های کلیدی: صادرات غیرنفتی، تجارت، تکنیک رتبه بندی گرت، محصولات شیلاتی، ایران
متن کامل [PDF 903 kb]   (841 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد شيلاتي
دریافت: 1398/3/3 | پذیرش: 1399/1/31 | انتشار: 1399/2/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Adeli A, Baei H, Pendar M. Determination and ranking the influencing factors on fishery products export in Iran. isfj 2020; 29 (1) :13-25
URL: http://isfj.ir/article-1-2240-fa.html

عادلی افشین، بایی هنگامه، پندار مهدی. شناسایی و رتبه‌‌بندی عوامل موثر بر صادرات محصولات شیلاتی ایران. مجله علمي شيلات ايران. 1399; 29 (1) :13-25

URL: http://isfj.ir/article-1-2240-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 29، شماره 1 - ( 1-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها

با کسب مجوز از دفتر کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیات و فنآوری مجله علمی شیلات بصورت آنلاین می باشد و تعداد محدودی هم به چاپ می رساند. شماره شاپای جدید آن ISSN:2322-5998 است

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645